De voordelen van adverteren op zoekmachines en hoe je een succesvolle SEA-campagne opzet
Hoe vaak gebruik je een zoekmachine als je een product gaat kopen? Waarschijnlijk bijna altijd. Kom je dan weleens verder dan de tweede of derde pagina? Meestal niet. Dit toont aan hoe belangrijk het is om te zorgen voor een goede marketingcampagne voor jouw bedrijf. Want het laatste dat je wil, is een fantastisch product dat nauwelijks vindbaar is op Google. Er zijn verschillende manieren om de vindbaarheid van jouw product of website op zoekmachines te vergroten. Eén daarvan is SEA. In deze blog lees je wat de voordelen zijn van het adverteren op zoekmachines en hoe je een succesvolle SEA-campagne opzet.
Wat is SEA?
SEA staat voor search engine advertising. Simpel gezegd gebruik je SEA om via advertenties bovenaan te komen staan in de zoekresultaten. Het voordeel hiervan is dat je direct resultaat hebt. In tegenstelling tot zoekresultaten die op een organische manier bovenaan komen te staan, betaal je er bij SEA voor om direct vindbaar te zijn op zoekmachines. Als je op een organische manier bovenaan in de zoekmachines wilt eindigen, gaat daar vaak wat tijd overheen voordat je resultaat boekt. Een ander voordeel is dat je direct inzicht krijgt in het zoekgedrag van je bezoekers. Bovendien geeft het adverteren op zoekmachines je meer vrijheid wat betreft het bereiken van je doelgroep.
Een succesvolle SEA-campagne opzetten
Voor het opzetten van een succesvolle SEA-campagne is het van belang om je doelgroep goed te leren kennen. Er zijn met advertenties op zoekmachines namelijk veel mogelijkheden om je doelgroep te targeten. Denk bijvoorbeeld aan de taal die je doelgroep spreekt, op welke momenten je doelgroep actief is op zoekmachines en de locatie van je doelgroep. Op deze factoren heb je bij het adverteren op zoekmachines veel invloed. Gebruik dit in je voordeel.
Laat het over aan een marketing bureau
Maak het jezelf niet te moeilijk: je kunt SEA uitbesteden met Sender Marketing. Hoe succesvol je SEA-campagne is, hangt af van de tijd die je hierin steekt en de kennis waar je over beschikt. Als je écht goede resultaten wilt bereiken, moet je zorgen dat je zo’n campagne optimaliseert. Echter kan niet ieder bedrijf hier genoeg tijd voor vinden. Het lijkt simpel, maar het is complexer dan je denkt. Overweeg daarom om dit aan een marketingbureau te laten uitbesteden, bijvoorbeeld Sender Marketing Agency. Dit is een bedrijf dat precies weet hoe je goede resultaten moet bereiken.